woensdag 22 juni 2011

Fitness handschoenen, onmisbaar bij zware fitness training!

Ik train vrijwel iedere dag, en ben door het vele trainen redelijk sterk geworden wat erg gaaf is! Het grote probleem van steeds grotere gewichten gebruiken is dat je handen heel wat te verduren krijgen. Ik heb behoorlijk wat eelt opgespaard op mijn handen door onder andere veel te trainen. Dit resulteert vaak in pijnlijke handen tijdens het trainen, echter ik heb nu fitness handschoenen en kan niet meer zonder die dingen trainen!

Fitness handschoenen zijn als echte sporter onmisbaar bij het trainen, ze zorgen er voor dat de handpalm beschermt blijft tijdens het sporten. Je maakt immers geen contact meer met de dumbells of gewichten die je vast pakt. Ik heb bij Rhodos het professionele model fitness handschoenen aangeschaft, erg prettige handschoentjes moet ik zeggen.

De handschoenen zijn gemaakt van een combinatie Nylon, Leer en Katoen. Ik durf niet te zeggen of het Leer op de fitness handschoenen echt is. Het ziet er in ieder geval wel stoer uit! De handpalm van de handschoentjes is verstevigd wat erg prettig voelt tijdens het trainen. Je hebt echt een stevige grip op datgene wat je vastpakt.

Het prettige aan de handschoenen die ik heb aangeschaft zijn de zogenaamde polsstraps. Deze zorgen voor extra stevigheid aan de polsen. Aangezien ik vrij zwakke polsen heb zijn deze bandjes echt een uitkomst. Ze geven een soortement van ‘veilige’ stevigheid wat mij meer vertrouwen geeft om een paar kilo extra mee te pakken.

Als je op zoek bent naar goede fitness handschoenen, dan zijn deze een echte aanrader. Goedkoop (snel geleverd) en ze zitten lekker. Ik ben geen echte merk gek, maar mocht je het willen weten, deze handschoenen zijn van fitnessmerk Bremshey.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten